info@jafarpoorweb.com

Search
Close this search box.

طراحی سایت با جعفرپوروب

Web Designer

برای راه اندازی سایت به چه چیزهایی نیاز دارید؟

زمانی که شما تصمیم به راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار خود می گیرید، در ابتدا با این سوال مواجه می شوید که برای داشتن یک سایت به چه چیزهایی نیاز دارم؟ در این مقاله سعی دارم تا به ساده ترین شکل شما را با مواردی که برای راه اندازی یک سایت برای کسب و کارخود نیاز دارید و باید آماده کنید، آشنا کنم.

قبل از پاسخ دادن به این سوال لازم است به این نکته اشاره کنم که یک سایت دقیقا همانند یک مغازه است. زمانی که شما تصمیم به خرید یا اجاره یک مغازه فیزیکی می گیرید لازم است به مواردی مانند نام مغازه، محل مغازه، ظاهر و دکوراسیون مغازه دقت کنید. داشتن یک سایت نیز دقیقاً همانند یک مغازه فیزیکی است که باید یک نام مناسب برایش انتخاب شود، یک فضای مناسب برای آن استفاده شود تا اطلاعات سایت در آن قرار گیرد و همین طور یک ظاهر زیبا برای جذب بهتر مشتری داشته باشد.

با بیان این مساله اکنون شما راحت‌تر با مفاهیم مربوط به سایت آشنا می شوید.

آنچه برای سایت خود نیاز دارید، شامل موارد زیر می‌شود:
  1. ثبت یک دامنه
  2. خرید هاست برای قرار دادن اطلاعات سایت در آن
  3. روش ساخت سایت و میزان بودجه ای که برای طراحی سایت در نظر دارید.
  4. اطلاعات و محتوای سایت مانند لوگو،تصاویرمحصولات یا خدمات خود،اطلاعات مربوط به تماس با ما،درباره ما و…

انتخاب یک دامنه مناسب:

زمانی که تصمیم به طراحی سایت برای کسب و کار خود می کنید، اولین اصطلاحی که با آن روبرو می شوید دامنه است. همانطور که یک مغازه فیزیکی دارای یک آدرس مشخصی است یک سایت هم باید دارای آدرس مشخصی باشد.

دامنه همان آدرس سایت شما است که اگر آن را در نوار مرورگر خود بنویسید وارد سایت شما می شود. از یک نام و یک پسوند مانند ir. یا com. تشکیل شده است. نام دامنه در واقع نام سایت شما است که فقط برای شما ثبت می شود و کس دیگری نمی تواند آن نام را برای خود به ثبت رساند. پسوندها نیز هر کدام معنای به‌خصوصی دارند مانند ir. که یعنی سایت شما ایرانی است. باید توجه داشته باشید که ثبت یک دامنه مانند اجاره یک مغازه است و شما به مدت یک سال یا چند سال آن را به نام خود ثبت میکنید و بعد از گذشت این مدت زمان باید مجدد آن را تمدید کنید و گرنه ممکن است شخص دیگری این دامنه را به نام خود ثبت کند.

برای راه اندازی سایت به چه چیزهایی نیاز دارید جعفرپوروب

خرید هاست برای قرار دادن اطلاعات سایت در آن:

هاست بمعنای میزبانی است همانند فضای یک فروشگاه می باشد. بخشی از یک سرور که تمام محتوای سایت ما روی آن قرار می گیرد. اجاره کردن هاست شبیه اجاره کردن یک مغازه است. تمام تصاویر، نوشته ها و فایل ها در سایت ما بر روی هاست قرار می‌گیرند.

روش ساخت سایت و میزان بودجه برای طراحی سایت در نظر دارید:

ما در طراحی سایت از دو روش می توانیم استفاده کنیم؛ طراحی سایت از طریق کد نویسی که هزینه و زمان بیشتری نیاز خواهد داشت و هر بار هم که محتوای جدیدی در سایت قرار می دهیم یا محصولات بیشتری اضافه میکنیم باید کد نویسی کنیم. و روش دیگر استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس است که سریعتر و با هزینه کمتری انجام می‌شود. روز به روز در حال رشد و پیشرفت بیشتری است و به عنوان محبوب ترین و کاربردی ترین سیستم مدیریت محتوا در اینترنت شناخته می شود.

اطلاعات و محتوای سایت:

 محتوایی که در سایت خود قرار می دهید، درواقع هویت سایت شما را نشان می دهد. شما باید مواردی همچون لوگوی سایت، اطلاعات مربوط به صفحات تماس با ما و درباره ما، تصاویر محصولات یا خدمات خود و همینطور اخبار و مقالاتی که در صورت وجود صفحه وبلاگ در سایت قصد دارید در آن قرار دهید، آماده کنید و به این صورت روند تسریع طراحی سایت تان را نیز فراهم کنید.

در مسیری که قرار دارم با تمام عشق و علاقه ام قدم برمیدارم و لذت مسیر را در تمام چالش ها و تجربه هایی که در هر لحظه کسب می کنم،می دانم.

دیدگاهتان را بنویسید